Jaffelin - Mercurey 2006



Denne gang vil jeg anmelde en vin som er købt hos Salling. En Mercurey 2006 fra Jaffelin. Den er på tilbud til 130 kr. (Normalpris 190 kr.)

Men....

Desværre var denne vin gået over. Den har ellers en udmærket næse, men smagen er ikke i nærheden af balance. Den er fyldt med garvesyre, som giver en lidt ubehagelig eftersmag. Jeg kunne jo være uheldig med den flaske, men jeg havde to og de smagte begge på samme måde.

Måske derfor vinen er på tilbud?

Heldigvis giver Salling god service, så de har tilbudt at kompenserer med et par andre flasker.



____________________________________
Forretning: Salling
Pris: 130 kr. (Normalpris 190 kr.)
Vivino karakter: 4,1
Producent: Jaffelin
Hjemmeside:
Årgang: 2006
Drue: Pinot Noir
Type: Rødvin
Alkohol: 13 %
Karakter: Vinen får ingen bedømmelse.
 
Jeg har valgt, at vinen ikke skal have en bedømmelse, da det vil være forkert, når den ikke længere er i balance. Vinen har en høj karakter på Vivino, så mon ikke den har været en rigtig fint køb.



0 kommentarer :

Send en kommentar

 

Vinanmeldelser

Ønsker du, at din vin skal anmeldes, så besøg linket og læs hvordan. Skal din vin anmeldes?

Om siden

Bourgogne vinblog er en side som fokuserer på det traditionelle og unikke vinområde Bourgogne. Formålet er, at skabe den bedste danske side omkring vinene fra området. På siden kan du læse detaljeret om bl.a. områderne, appellationssystemet og meget mere. Jeg laver løbende anmeldelser, hvor der bliver lagt fokus på forbrugervenlige detaljer.